Villkor & Kontakt

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna vi brukar få, samt vilka villkor som gäller när du väljer att handla om oss. Längst ner på sidan hittar du vårt kontaktformulär om du inte hittar svaren du söker. 


Hur många nissebrev får jag?
En uppsättning nissebrev från oss innehåller 24st färdiga brev, ett för varje dag från 1 december då nissen flyttar in, fram till julafton då nissen flyttar hem till nordpolen igen. Dessutom skickar vi med fyra tomma brev i de flesta av våra produkter, för dig som vill hitta på några egna brev.

Är breven numrerade?
Det beror på vilka nissebrev du har valt. Några sorter behöver vara i rätt ordning, och då är breven numrerade.

Hur levereras mina tryckta nissebrev?
De tryckta nissebreven skickas i ett juligt, men omärkt kuvert till din brevlåda. Vi postar din order nästkommande vardag klockan 7, och brevet går som 1:a klassbrev med PostNord. Normalt delas de ut nästkommande vardag, men det kan se lite olika ut beroende på var du bor. Inför jul blir det också ofta förseningar, men har du inte fått ditt brev inom 7 dagar efter att du gjort din beställning ber vi dig att kontakta oss genom formuläret på den här sidan.

Hur levereras mina digitala nissebrev?
De digitala nissebreven skickas digitalt till din e-postadress automatiskt efter köp, och du får själv skriva ut breven på en skrivare. Breven kommer i två versioner, dels originalversionen och dels en utskriftsvänlig version med mindre färg. 

Mina nissebrev har inte kommit...
Inför jul kan man behöva räkna förseningar med Postnord, men har du inte fått dina tryckta brev inom 7 dagar efter att du gjort din beställning ber vi dig att kontakta oss genom formuläret på den här sidan. Har du inte fått dina digitala filer en timme efter köp ber vi dig att kontrollera att du angivit rätt e-postadress i ditt köp, och sedan söka i spam-/skräpposten. Tänk på att all skräppost inte visas när du söker från mobilen, så vi rekommenderar att du söker från en dator eller går in och scrollar i skräpposten. 

Vad kostar frakten? 
Hos oss handlar du alltid fraktfritt inom Sverige - oavsett hur stor eller liten beställning du gjort. Handlar du från ett annat EU-land kostar frakten 19kr. 

Hur kan jag betala mina nissebrev? 
Hos oss betalar du enkelt genom Klarna Checkout eller Swish. Det betyder att du kan välja mellan att bli fakturerad, betala direkt med kontokort eller via din bank, eller dela upp din betalning. Fullständiga villkor finns att läsa när du kommer till betalningen i kassan.

Hur returnerar eller reklamerar jag mina tryckta nissebrev?
Hos oss har du alltid 14 dagars returrätt när du köper tryckta nissebrev. Observera dock att du som kund själv får stå för returkostnaden. Skulle något vara fel med dina Nissebrev skickar du självklart tillbaka dem utan kostnad. Oavsett anledning behöver du alltid kontakta oss innan så berättar vi hur du ska gå tillväga. 

Hur returnerar eller reklamerar jag mina digitala nissebrev?
Digitala nissebrev kan tyvärr inte returneras. 

Hur hanterar ni min integritet som kund?
Vi behandlar förstås alla personuppgifter vi får med yttersta varsamhet. Det betyder att vi aldrig kommer att sälja dem till tredje part, och att vi förvarar dem på ett säkert sätt. Vi efterfrågar bara det vi absolut behöver för att du ska kunna göra din beställning och för att vi ska kunna leverera det du har beställt. Vi raderar dina uppgifter på din begäran. Vi kan komma att använda din epostadress för vår egen marknadsföring, till exempel för att informera om nya produkter till nästa jul, eller för att fråga vad du tycker om våra produkter, men vi kommer aldrig att dela dem med någon annan.

Hur hanterar ni cookies?
När du besöker vår sida sparar vi dina cookies, om du inte själv väljer att dessa inte ska sparas. Det gör vi för att kunna ge dig en bättre upplevelse, och för att lära oss mer om vad våra kunder vill ha.

Hittar du inte svaret du sökte?
Kontakta oss på vår mail hej(a)riktiganissebrev.se